kiwigangers.reismee.nl

trans alpine express

Tranz Alpine Train

Over vandaag zijn we eigenlijk snel uitgeschreven. Vanmorgen om 07.15 uur met de shuttle naar het station gebracht. Vervolgens heen en weer gereden met de trein van Christchurch naar Greymouth, met een stop van 1 uurtje in Greymouth.

Ook al zou je niet van treinreizen houden nou dit is een echte aanrader. Na ongeveer 15 minuten vanaf Christchurch duik je de bergen in tot en met Greymouth. Je rijdt door 18 tunnel en uiteindelijk kom je op het hoogste punt van de rit en wel op 737 meter boven de zeespiegel. Ongeveer half weg de rit duik je een 8.5 kilometer lange donkere tunnel in van 5 mtr breed en 5 mtr hoog en dan daal je op de heen weg elke 33 meter 1 meter. Deze tunnel is nog aangelegd in de tijd dat alles nog met het handje moest gebeuren. Maar ja daar zie je weinig van want je ziet alleen de binnenkant van de trein.

Wat wel mooi is op deze trein is, is dat je ongeveer half weg de trein een balkon hebt om te gaan staan om foto's te maken. Daar hebben we dus lang gestaan. Geweldig dus. Morgen nog een dagje winkelen in Christchurch en dan zit het er zo goed als op.

Corrien Plug

Wat een leuke verhalen waren het allemaal en prachtige foto's geniet nog ff jullie en een goeie terugreis liefs Corrien Plug

de duif

Goede terugvlucht gewenst, Ik ga ook binnenkort aan mijn terugreis naar huis beginnen, ik verheug me erop jullie weer te zien! Koekerrrderrroe (op zijn Leids)

Emmie Martin

Geniet er nog ff van!

Marco & Astrid

Wat hebben jullie veel gezien en gedaan zeg !!!!
We kunnen echt niet te lang wachten, of bij jullie of bij ons voor een gezellige film en foto avond!!!
Laat snel wat van jullie horen voor een afspraak!!
Geniet nog ff en een voorspoedige terugreis toegewenst!!!
Groetjes uit Katwijk

Ans en Nico

Wat een geweldige verhalen allemaal we hebben echt genoten, geniet nog ff en een goede terugreis!!
groetjes Ans en Nico

carel en nicolette

wat gaat het toch allemaal snel maar jullie hebben zeker genoten.
allemaal een goeie terugreis en tot gauw.
gr.

john en margreet oppelaar

Hoi Jaap en gezelschap. We hebben elkaar net gemist. Zaterdag 12 febr zijn wij aan gekomen in Kaikoura.
Vandaag ook de walvissen gespot en morgen gaan we met de dolfijnen zwemmen. Hierna gaan we over naar het Noordereiland. Geniet van jullie laatste dagen en een goede terugreis.