kiwigangers.reismee.nl

Greymouth

Greymouth

Helaas komen ook aan alle mooie dingen een eind en dat is zeker waar voor Abel Tasman National Park. We hebben niet alleen van het park maar ook van de camping genoten. Het eten gisteravond in The beache Wale was erg lekker, en de bediening erg aardig.

Vanmorgen op weg gegaan naar GREYMOUTH hierbij stuurde de Belgische dame van de TomTom ons een alternatieve route in en na een klein beraad besloten om die route te volgen. Sneden we 50 km mee af en het was nog mooi ook. Tijdens de koffie pauze werden we aangesproken door een Amerikaanse en een Mexicaan met de vraag of we langs Westport kwamen. Hun campermotor had de geest gegeven en nu konden zij vervangend vervoer in Westport krijgen maar ze moesten zelf zorgen dat zij in Westport kwamen dit omdat het zondag was en er geen monteur was. Voor ons gastvrije Rijnskattukers was dit natuurlijk geen probleem. Na een kleine controle van de paspoorten, de bagage ingeladen en met z'n 6sen onze weg vervolgd. Na vele dankbetuigingen de twee afgezet bij het vliegveldje van Westport en onze weg vervolgt naar point Foul Wind waar wij een zeeleeuwen kolonie hebben bezocht. Prachtig om die beesten in het wild te zien. Op de parkeerplaats wij in extase want ja wij hadden onze eerst in het wild levende Kiwi gezien. Sprintje getrokken naar de camper voor het fototoestel. Na veel foto's te hebben gemaakt liepen er toch wel erg veel kiwi's op de parkeerplaats.

Bleek later dat het Woodhens waren. Het viel ons later ook op dat wij de enige waren die in extase waren want alle andere mensen op de parkeerplaats bleven akelig kalm. Dirk werd nog aangevallen door een Woodhen omdat hij niet snel genoeg was met het geven van een stukje brood.

Volgende toeristische attractie moest Pancake Rocks worden. Nadat de dames de macht over de voorcabine hadden overgenomen en wij mannen naar achter verbannen waren genoten wij van het mooie uitzicht op de kuststrook en de zee. Gelukkig viel ons oog op de parkeerplaats, de vele auto's en mensen en het bord Pancake Rocks. De dames waren zo geconcentreerd aan het auto rijden en wie weet wat nog meer, dat ze er zo voorbij gereden zouden zijn. Na een noodstop, waarbij de airbags uit de achtertafel kwamen kon de parkeerplaats net nog worden opgegleden. Waarna wij van het mooie natuurverschijnsel konden genieten. Helaas was het geen vloed en waren er geen blowholes te zien die acties waren. Dit zijn gaten waar het water naar boven spuit als de zee hoog staat. Nu we de camping hebben betreden regent het helaas weer eens. Morgen gaan we naar de Frans Josef Gletsjer.

Annejadi