kiwigangers.reismee.nl

De overtocht

Welington-Picton-Kaiteriteri

Gistermorgen met een bloedgang door Wellington heen gereden ten einde te voorkomen dat we er toch te veel van zouden zien. Om 09.00 uur stonden wij al netjes in de rij om de boot op te rijden naar het Zuidereiland. Om 10.30 uur exact vertrok de boot naar Picton op het Zuidereiland. Na een tocht van 3.5 uur kwam Picton door de nevel in zicht. Het leek wel op The Lord of the Rings. Helaas onderweg naar Picton werd het zicht toch weer door nevel belemmerd. Zou onze grote vriend Abel Tasman toen hij met zijn boot in 1642 door de nauwe zeestraat van het Zuidereiland met het Noordereiland voer dit ook hebben meegemaakt. Zich verheugend op het vaste land te mogen en kunnen betreden het zicht worden ontnomen door nevel. Een geluk voor hem was dat er toen nog geen fototoestellen bestonden en zij zich druk maakten om mooie plaatjes voor het thuisfront te maken.

Maar eenmaal verder in de fjord komend werd het gelukkig beter. Vanaf de pont niet naar de camping van Picton gereden maar in gezamenlijk overleg gekozen voor een camping in Richmond. Vanmorgen naar de badplaats Kaiteriteri gereden. Werd er plotseling een vlag met de Rijnsburgse toren tevoorschijn getoverd en werd Kaiteriteri omgedoopt tot Rainsburg aan Zee. Was toch wel even een plechtig moment dat zelfs zover ging dat er een Kiwi even later kwam vragen waar de vlag voor diende die Dirk op het stand had geplaatst. Na enige uitleg vond de man het toch wel een leuk idee. Wacht maar tot de Katwijkse vlag op een nader te bepalen plaats word getoond. Nu jullie nog lekker in bed liggen genieten wij van een NZ Steinlagertje en de dames een wijntje uit het zoveelste 3 liter pak witte wijn, en maken wij ons druk over wat wij zo dadelijk zullen gaan eten. Het is tenslotte vrijdag en dan mag het begin van het weekeinde worden gevierd.

Bianca

Hoe ziet de katwijkse vlag er dan uit???? Geen flauw idee hahahahaha

nicolette

weer een heel verhaal maar maak maar leuke foto,,s van de katwijkse vlag.
gr. uit een heel koud land

Marco & Astrid

Hallo kattikse rainsburgers,
Laten wij toch op de zelfde boor hebben gezeten!!!
We hopen op mooi weer voor jullie, alhoewel de foto's wel erg leuk zijn hoor met regenkleding.
Maar een zonnetje is nu wel erg welkom, zonde als zo'n mooie vakantie toch een beetje in het water valt.
Op het strand bij het plaatsen van de vlag, zag het weer er veelbelovend uit, dus houden zo.
Liefs van Mar en As