kiwigangers.reismee.nl

Spierpijn

Rotorua,

Nou mensen wat een daverend succes had moeten worden is dus geheel in het water gevallen. Wederom hebben wij de dag door mogen brengen met regen op het dak van de camper, het ritmisch heen bewegen van de ruitenwissers, het was een lust voor het oog. Maar de temperatuur was goed. In Rotorua toch nog even het Gouvernements gebouw met een bezoek vereerd, dit was wel is waar het restaurant maar dat deed er niet toe, het was er in ieder geval droog. Voor Rotorua nog wel even in de stromende regen een waterval bekeken, die in ieder geval van voldoende water was voorzien. De mannen waren in ieder geval op alles voorbereid en liepen met hun bad slippertjes. Goed he. Later ver namen wij dat alle bezienswaardigheden van Rotorua gesloten waren i.v.m. het bovenstaande. Er was een lichtpuntje in Rotorua dat wij hebben meegemaakt. We hebben de geur van zwavel mogen ruiken. (rotte eieren)

Toen maar doorgereden naar Lake Taupo, een ( 1) van de mooiste meren van Nieuw Zeeland. Als het niet geregend had dan hadden we waarschijnlijk een heel mooie boottocht kunnen maken en van ver gezichten kunnen genieten. Helaas!!!!! In Taupo de nacht doorgebracht op wederom een mooie Top 10 camping. Dirk en Jaap hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om in de regen lekker te gaan zwemmen in een tot 37 graden verwarmd buitenbad. De dames vonden dit te nat. Daarna hebben we gebruik gemaakt van de familie keuken van de camping en heerlijk gegeten.

Tongariro Crossing

Vandaag richting Tongariro gereden, en jawel halver wege de dag vonden ze het wel genoeg boven in en werd de stop er in gedaan. Het was droog. Vanmiddag een voorproefje van de wandeltocht der tochten in Nieuw Zeeland gedaan. We zijn een loop (lees loep) van 2 uur gemaakt naar (wil je het echt weten lees dan verder) jawel een echte grote waterval. Was echt mooi om te zien.

Morgen ochtend om 08.00 uur plaatselijke tijd worden we opgehaald en naar het startpunt van Tongariro gebracht. Dit wordt 19.4 km en is ongeveer 7 tot 8 uur lopen, inclusief foto momenten natuurlijk. Hoe dit is verlopen zetten we er morgen nog even bij. We trakteren jullie wederom op wat fotootjes als wij Wi-Fi kunnen krijgen.

Vanmorgen om 06.30 uur ging het wekkertje, ff lekker ontbeten en om 08.00 uur werden wij met een lokaal busje naar de vertrekplaats van de Tongariro Crossing gebracht. Om 08.30 op 1120 meter gestart met lopen en uiteindelijk werd het hoogste punt van 1900 meter bereikt. Was de tocht zwaar: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Zeer zwaar, laat je door de buitenwereld vooral niet vertellen dat het wel mee valt want er waren genoeg mensen die er niet aan begonnen waren als ze dit van te voren hadden geweten. Wij niet want wij zijn tenslotte Kattukse/Rainsburgers. Na ongeveer 90 minuten klimmen zaten we op 1400 meter, daarna nog ff een klimmetje en toen zaten we op de top, dus 1900 meter. Stukje vlak van 30 minuten toen zaten we bij een groen/blauw meer. Na dit meer begon er een afdaling van ongeveer 3.5 uur. En de afdaling begon met een brok ellende dat wil je niet weten zo steil, je gleed eigenlijk meer naar beneden. Na dit punt moesten we af en toe nog een stukje klimmen maar het was overwegend dalen. We waren uiteindelijk om 16.30 uur bij het ophaal punt. Maar eerlijk is eerlijk het was de moeite waard om de totale afstand van 19.4 kilometer te lopen. Schitterende wisselingen van het weer zo had je adembenemende uitzichten en zo zat je in de wolken. Mooie foto's onderweg gemaakt maar nu zitten we lekker bij te komen met een lekker TUI biertje en voor de dames een glaasje wijn.

Het belangrijkste wat we echter nog niet hebben verteld is dat het vandaag de gehele dag is droog gebleven, voor het stof was het misschien beter geweest als er een buitje was gevallen. (hahaha)

Vandaag zijn we in Wellington gearriveerd na een lange zit van 335 kilometer. We hebben getracht om vandaag nog over te varen maar dat zou vanavond om 20.30 uur worden. We hebben gekozen om morgenochtend over te varen om 10.30 uur. Het is 3.5 uur varen en met een beetje geluk hebben we een mooi uitzicht. Hoe dit verlopen is lezen jullie de volgende keer. Op naar het Zuidereiland!!!!

Annejadi

nicolette en carel.

hoi
wat een schitterend verhaal weer.
ben er blij mee want dan kan ik het lekker lezen want je moet toch wat als je ziek thuis bent.
nu nog de foto,s dat maakt het echt compleet.
gr. en verder genieten.

Hans en Ineke

Hallo vakantiegangers!Wat een pech die regen, maar in het zuidereiland vast beter, dat heben jullie toch wel verdient !
Dat klimen is wel pittig, maar als ervaren wandelaars en doorzetters geen probleem toch. De meeste heftige tochten, zijn de leukste ervaringen achteraf !!!
op naar het zonnige zuiden !

de duif

Enne,
voor mij in het zuiden een leuk kiwi vrouwtje opzoeken hoor, dan ben ik niet meer zo alleen, snik !

Teun

He Jaap,
Hoe is het eten daar?
Volgens mij was het namelijk niet de Rotorua!
Ik hoop dat jullie erg genieten in NZ.
Het zuidereiland is jullie volgende bestemming. Ik zie de foto's wel verschijnen. GRTZ Teun

Léon de kr

Pracht verhaal.
Ik dacht dat jullie voor onstspanning daar heen waren gegaan, maar zo te zien moeten jullie ook nog hard werken. Na het lezen dacht ik wel dat jullie aan het zuurstof moesten, dat zal wel in her bier en de wijn gezeten hebben. geniet daar!

Pa en Ma

Hoi Kattukse/Rainsburgers,

Het zal best zwaar zijn geweest maar zo'ntocht is toch geweldig .
Met m'n hand gaat het goed!

marco & astrid

Hallo globetrotters,
Wat goed van jullie om zo'n wandeling te doen, daar waren wij dan toch wat gehandicapt in, allebei slechte knieen, en ik weet, klimmen gaat nog wel, maar dalen is toch zo slecht voor je knieen, wij hadden er op ons gat af gegaan.
Pracht verhaal, leuke en mooie foto's, we genieten echt mee, en die overtocht is echt een beleving, je gaat door de fjorden van het zuidereiland [ sounds genaamt ] en die heb je veel daar, de millford sound is prachtig, wij hebben de doubtfull sounds gedaan, ook geweldig.
We hopen dat jullie nog walvissen kunnen spotten, wij hadden te veel wind, de zee was erg ontstuimig, en er ging ook geen helicopter, dus pech voor ons.
Geniet maar van dit prachtige paradijs op aarde, wij vonden het zuidereiland hemels.
Liefs van Marco & Astrid

marianne

hey allemaal wat een story jammer van al die regen ,maar zwemmen in een bad van 37 gr. is lang zo slecht nog niet ja ja dat klimmen knap staaltje werk ga zo door gr.marianne genieten jullie maar lekker doei