kiwigangers.reismee.nl

Hot water Beach

Vandaag, de 20e januari, gereden vanaf Ramarama naar de plaats Coromandel. Deze plaats ligt behoorlijk in het noorden van het Noordereiland en is erg toeristisch.

De weg er naartoe was fantastisch, mooie vergezichten en het betrof hier een echte kustweg. Mooie baaien met bootjes en verspreid liggende eilandjes. Hier en daar even gestopt voor een fotootje en de voetjes even in het water. In Coromandel ff lekker een terrasje gepikt en vervolgens een camping gezocht. Daar vandaan hebben jullie ook het vorige verhaaltje gekregen. Om 16.30 uur met een treintje meegegaan de berg op. Het smalspoor rails van deze trein is aangelegd door Barry Brickell. Hij is in 1961 vanuit Auckland naar Coromandel gekomen om zijn brood als pottenbakker te gaan verdienen. Zijn klei haalde hij vanaf de berg die hij voor 8000 nz dollars had gekocht. Op een gegeven moment was hij het sjouwen zat en is hij de spoorbaan aan gaan leggen. Elke dollar die hij verdiende stak hij in de spoorbaan. Na enkele jaren kreeg hij van zijn bankdirecteur te horen dat er afbetaald moest worden. Samen met de bankdirecteur heeft hij toen besloten om het smalspoor te gaan exploiteren. Het spoor is nu 2.9 km lang en gaat door een stuk rain forest, waar je van alles tegen komt wat NZ aan fauna rijk is. De man die met de aanleg begonnen is leeft nu in een klein kamertje bij het stationnetje. De man is 75 jaar oud, bakt nog steeds potten en steekt nog steeds elke verdiende NZ dollar in zijn levenswerk ofschoon er nu 20 man in dienst zijn. Hij heeft al aangegeven dat hij zijn levenswerk zal schenken aan de Nieuw Zeelandse bevolking.

Vandaag vertrokken uit Coromandel en vertrokken in de richting Rotorua. Onderweg 'Hot water Beach' bezocht. Als het eb is kan je een kuil graven en dan komt er warm water naar boven borrelen, wordt het je te warm dan laat je een golf water in je kuil lopen en zo krijg je weer een lekkere temperatuur. Was een hele belevenis om de mensen gewapend met scheppen het strand op te zien gaan, vervolgens te zien beginnen met het graven van een kuil en er dan in te gaan liggen. Vergis je echter niet want in sommige van die kuilen kwam er geen warm water maar kokend water omhoog. Zowel Dirk als ik moesten op een zeker moment een sprintje naar de zee trekken omdat wij onze hoefjes hadden verbrand. De dames verplaatsten zich van de ene naar de andere kuil om een vergelijkend onderzoek te doen voor wat betreft de verschillende temperaturen. Nergens werden zoals in Katwijk weleens gebeurd kuilen geclaimd, hoe klein ook je was overal welkom. Dat het niet geheel ongevaarlijk is blijkt uit het feit dat er pas geleden een kind lelijk verbrand is.

Vanuit Hot water Beach zijn we nu op weg na Papamoa waar wij weer en camping zullen zoeken, en als er Wifi is gaan we dit stukje en hopelijk wat fotootjes plaatsen.

Mocht je je afvragen of je niet wat lang in de auto zit dan is het antwoord: ja. Helaas moet je toch wel wat kilometertjes afleggen. Verder worden we de gehele week al getrakteerd op regen. De temperatuur is goed maar het wil, op een dag na, maar niet droog worden. Zijn er landen, continenten waar je kaarsrechte wegen hebt , en waar je urenlang je cruise control aan kan zetten nou dat gaat hier dus bijna niet, voor je het weet zit je weer in een bochtig circuit en kan je niet echt het gas erop houden. Maar we klagen niet want straks is het weer wijn en bier tijd als jullie uit bed komen .

ferry

Jaap
Ik weet nog een manier om het water in de kuil op temperatuur te krijgen.
Maar of de dames er dan nog in willen gaan zitten.?
Trouwens als je de kuilen van een ander probeerd die vertrokken zijn loop je ook de kans dat het water op die manier op temperatuur is gebracht. Dus of ze nu achteraf weten waar ze in gezeten hebben?
Gientje.

groetjes ferry

marianne

he allemaal wat fantastisch wat jullie aan het doen zijn een hele ervaring de foto s zijn ook erg mooi en euk om te zien .dat wilde ik even kwijt doei gr marianne

Peter & Claudia Brugmans

Zo te lezen hebben jullie nu al veel moois meegemaakt in zo'n korte tijd. Jullie gaan vast nog veel meer zien en meemaken op deze geweldige reis.
Leuk om dit vanaf de andere kant van de wereld te volgen! Geniet er van!!!
Groetjes Peter, Claudia, Bas en Milou

Adrianastraat

Cool om te lezen!! Genoeg belevenissen. Al Kiwi's aangereden?

marco & astrid

Hallo reizigers, wat leuk jullie verhalen zo te volgen!!!
We genieten zo ook mee en zijn in gedachten bij jullie in het mooie N-Z.
Ja, ik geloof graag dat het vakmanschap in het sturen vereist, hadden wij het makkelijk in de auto.
Wij vonden de mensen daar ook uitermate vriendelijk en beleeft, dat missen wij echt hier in Nederland.
Fijn dat jullie zo genieten, ga door met schrijven, genieten wij ook mee!! We hopen op mooi weer voor jullie.
Groetjes vanuit een nat Katwijk , Marco en Astrid

Ans en Nico

Hallo wereld Reizigers
Om zo te zien hebben jullie het goed naar het zinnetje.
Leuk hoor geniet er maar van!
PS Al kiwis gezien?
goede Reis groeten uit somber nederland.
Ans en Nico

hoi dirk

leuk al die verhalen te lezen.
ik ga ook maar boeken.
het weer is hier niet beter.

groetjes martin abs.

(andere) Annelies hihi

Hey Japio en consorte,
Wat een geweldige verhalen lees ik. Een belevenis zeg! Echt top! Geniet maar lekker van al het moois. Ik blijf het lezen hoor. Enne de groetjes aan de broer van je mede-reiziger. Ik heb jaren bij Wim in de klas gezeten en vond hem toch wel .... haha. Grtz from a very wet Holland, xx

Bianca

Hoi Mam en pap hoe gaat het daar?? Hier alles goed , de kat gisteren lekker naar buiten gedaan, maar wilde al na een kwartier naar binnen. Zondag heb ik de duif gezien, die schijnt weer te koekeroeën hahahaha. Ik hoop snel weer wat van jullie te horen!! XXX van ons!

moeder mijntje

Zaterdag middag 05 02 2011 foto,s en verhalen bekijken bij wim en karin.
Hoef er niet naar toe want ik geniet al van de foto,s.
ben al aan het aftellen want het heeft nu wel lang genoeg geduurd maar anderzijds vind ik het ook wel hardstikke leuk om de belevenissen en de foto,s te bekijken groetjes moeder mijntje

willem schoneveld

Erg mooi allemaal wat jullie zien en beleven.